wtorek, 3 września 2013

Nessi - test skarpet :)

Zastanawialiście się kiedyś nad tym w jakich skarpetach biegać? Prawda jest taka, że nie każdy w ogóle bierze pod uwagę wybór skarpet technicznych. Niesłusznie! Bo źle dobrane – potrafią uprzykrzyć bieg i zamienić go w katorgę. Możesz mieć formę ponad normę, buty z najwyższej półki…a i tak nie pobiegniesz na wymarzoną życiówkę. Dlaczego? Bo Skarpety są równie ważne, jak i buty! Nie zapominajmy o tak istotnych szczegółach! Osobiście nie wyobrażam sobie startować w „zwykłych” skarpetach. Może i rozmiar jest dopasowany… ale w trakcie biegu nasze stopy ciągle są w ruchu. Jak się okazuje -  skarpetka także. Biegnie razem z nami i gdzieś po drodze się przesuwa, zbacza z toru i nie trzyma się stopy tak, jak powinna. I tu zaczyna się kłopot. Na zawodach nie ma czasu na zatrzymywanie się i poprawianie jej. W związku z tym narażamy się na obtarcia, pęcherze, a nawet odparzenia. I jak dalej biec w takim stanie? Koszmar… Dlatego zachęcam tych, którzy jeszcze nie spróbowali, by zakupić skarpety techniczne. Na rynku jest coraz więcej propozycji i jest w czym wybierać. Ceny też są różne. I tu zaczyna się dylemat… jakie wybrać?

Obecnie testuję skarpety firmy Nessi, które moje stopy od razu pokochały! Nie tylko za kolorystykę, która jest dla mnie istotna. W końcu jestem kobietą… nie żebym dobierała skarpetki pod kolor ubioru, ale jakiś zmysł estetyki istnieć musi ;) Przede wszystkim są idealnie dopasowane. Z czym zawsze miałam kłopot. Mam wąską stopę i mimo że rozmiar na długość był ok, to zawsze coś nie pasowało na szerokość… te skarpety są tak skonstruowane, że ani na milimetr nie odstają. Są jak druga skóra.
85% - Poliamid        
10% - Elastan                    
5% - Gumitex
Skład mówi sam za siebie. Podczas biegu skarpety oplatały moją stopę tak skutecznie, że nie odczułam żadnego dyskomfortu. Są idealnie wyprofilowane, a śródstopie optymalnie ściągnięte, co nie pozwalało na obkręcanie się materiału. Ich  elastyczność to chyba największa zaleta. Szwy przy palcach da się wyczuć, ale nie przeszkadzały mi jakoś specjalnie. Są miękkie, więc nie drażniły skóry. I co najważniejsze? Mimo dużej elastyczności nie uciskają za mocno. To też jest ważne, ponieważ  w momencie mocniejszego ucisku hamujemy przepływ krwi. W efekcie tego narażamy się na szkody. Kolejnym plusem jest materiał pozwalający na swobodne oddychanie skóry. Noga się nie poci, a po treningu skarpeta jest wciąż sucha.
Sami więc widzicie, jak ważny jest odpowiedni wybór skarpet. Dla kogoś kto biega systematycznie i wciąż podnosi sobie poprzeczkę powinien być to świadomy wybór.

Zachęcam do przetestowania tych skarpet, bo są naprawdę dobre, a przy tym cena jest przystępna, bo tylko 14 zł! Firma stawia na jakość i wygodę sportowców, a przy tym dba o niebanalną kolorystykę. Mimo pochmurnego i szarego dnia moje oczy się cieszą. Stopy także ;)

http://www.nessi-sport.pl/kolekcje/kolekcja-foot-line/

1 komentarz: